Výsledky od 1 do 2 z 2
  1. Citovat Citovat
    Kolemjdoucí
    Registrace
    Apr 2017
    Příspěvky
    1

    Gastromania.cz konstruktivní kritika webu

    čau všichni udělali jsme redesign webové stránky https://gastromania.cz/ ještě je tam pořád co dolaďovat, ale co si o stávajícím designu myslíte? Klidně to vemte z nějakýho širšího hlediska (jak se vám orientuje na webu, co vás tam ruší, co byste udělali jinak) Díky moc za každý nápad!

  2. Citovat Citovat
    Ahoj, pár připomínek by se našlo. Podotýkám, že tématu nerozumím a po příchodu na web mi nebylo jasné, co vlastně nabízí, ale z kategorií jsem snad pochopil - špičkové vybavení pro restaurace. Nejsem tedy cílovka, ale i tak jsem jen na hlavní stránce zachytil spoustu potenciálních problémů a věcí, kterými bych se zabýval - žádná katastrofa, každý úspěšný projekt se musí vyvíjet, ale mám pocit, že se vzala nějaká vkusně vypadající šablona a dost neumětelsky se přiohnula a výsledek tomu odpovídá, chce to ještě pár koleček úprav a tentokrát řešit používání webu.

    Jde o věci od prkotin po vcelku důležité body.

    • Jako první na mě vyskočí varování prohlížeče o nezabezpečeném připojení, což značí špatně nastavené https. Buď si sežeňte funkční certifikát, nebo nechte jen http.
    • Zvolený font se obtížně čte a je vysloveně otravný. Ano, je hezký a stylový, ale mnohem čitelnější je použít normální bezpatkové písmo. To, že se nějak dostal do zprávy o cookies je snad jen chyba, protože to skoro nejde přečíst. Nechal bych si ho občas na bannery a jinak nepoužíval, rozhodně ne v obsahu.
    • Nečitelnost pokračuje u textů přes obrázky - ano, vypadá to hezky, ale ten text musí jít přečíst. Buď si obrázky připravujte tak, že text bude vycházet na nerušivý prostor, nebo je překryjte průhlednou barvou.
    • Co je úschovna a v čem se liší od košíku? Je to něco jako oblíbené/seznam zboží?
    • Proč jsou výhody prakticky neviditelné v hlavičce a proč zrovna částka, od které je doprava zdarma nejde přečíst? Tohle se často nevidí, obvykle se e-shopy snaží tuhle informaci zobrazit jasně a čitelně
    • Proč dva telefony? V čem je rozdíl?
    • Proč jezdící hlavičku? Přijde vám, že lidé budou vyhledávání tak moc využívat, že se vyplatí mít perzistentní hlavičku? Pokud ji nebudu intenzivně používat, což u e-shopu nehrozí, odebral bych ji, neustále na sebe odpoutává pozornost.
    • Servis a montáž, výroba na míru a další věci jsou nezajímavé odkazy na stránky s hromadou neupraveného textu. Na tohle někdo zvysoka kašlal.
    • Nerozumím tomu systému bannerů - opravdu si restaurace či hotely (stále to chápu jako hlavní zákazníky) budou podle těch bannerů vybírat podobným způsobem, jako si někdo kupuje iphone? Přijde mi to jako úplně zbytečná omáčka okolo - jsou ty bannery efektivní?
    • Akce a novinky sestávající se z různých variant jednoho stolu a různých variant jednoho nože působí hrozně, jako když nikdo nepracuje se zařazováním nových produktů.


    A to je jen hlavní strana. Abych to shrnul, působí to na mě šité horkou jehlou a značně schizofrenně - nejsem si jistý, zda je to převážně e-shop, nebo prezentace firmy co dělá i jiné věci, ale snaží se to působit jako e-shop pro běžné lidi. V tom dle mě tkví zásadní problém a nepochopení nabídky, copak běžní zákazníci nakupují stejným způsobem jako lidé, co nakupují vybavení pro podniky? Nemám v tomto oboru zkušenosti, ale selským rozumem mi vychází, že podniky nakupují a obecně se zkrátka chovají jinak než běžný člověk. Proto bych se snažil web pojmout minimálním pokusem o lacinné pozlátko a nesnažil se nabízet drahé kuchyňské vybavení jako levné tablety - zaměřit se na to, co takovým lidem nabídnout a prezentovat se bez zbytečností, čistě k věci. Ta šablona, nebo co to je, je přesný opak. Je to docela škoda, protože to vypadá na zajímavý projekt, kde by se UX designér dokázal pěkně vyřádit.

    Pokud by měl někdo od vás zájem o seriózní konzultaci a ne jen shrnutí od prvního pohledu na web, jsem k dispozici na jsem@lefiath.cz, s impulzivními redesigny se setkávám běžně a rád pomáhám s nápravou.




    Můj twitter | Moje portfolio | Nevkus vládne světu...

Informace o Místnosti

Users Browsing this Thread

1 uživatelů momentálně prohlíží tuto místnost (0 členů a 1 kolemjdoucích)

Štítky tohoto tématu

Záložky

Oprávnění vkládání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Můžete vkládat odpovědi
  • Nemůžete posílat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •  

Nahoru

Autoři: Jakub Houdek, Jakub Šimůnek, Petr Široký a příležitostní sebevrazi