Výsledky od 1 do 24 z 24
  1. Citovat Citovat
    Kolemjdoucí
    Registrace
    Oct 2010
    Příspěvky
    11

    Hokus pokus - Matte painting

    Zdravím,

    úvodem - jsem fotograf, přesněji makrofotograf, a v PS jsem až na pár výjimek pouze upravoval fotky. Včera jsem neměl do čeho píchnout, a tak jsem se zprčil a zkusil něco vymyslet. Technických nedodělků si jsem vědom, i za ten jeden den jsem se toho v PS ale poměrně dost naučil. Příště, jestli nějaké příště bude, protože to hledání a zkoušení podkladů bylo šíleně unavující, to snad bude lepší. I tak bych ocenil kritiku znalejších uživatelů. Předem díky, T.



    Zdroje po tom množství projitých stránek mám problém dohledat, takže alespoň takhle:

  2. Citovat Citovat
    Ahoj, popravdě, když na to koukám, tak tam nevidím matte painting. Spíš bych to zařadil do digital paintingu, jelikož jsi to očividně přemalovával (nevidím tam ani kus "fotografický", vše je předěláno - jen pár korun stromů vypadá "fotograficky"). Každopádně vizuálně pěkné. Jen ten horizont je tak nějak zvlášní - napravo se zdá až moc nízko. Plus nalevo by to za tou horou chtělo zespoda nebe zesvětlit (dohledej si atmosferickou perspektivu). Ale jinak pěkný, ten kamennej obr je promakanej, líbí se mi. Celkově to má styl a určitě v této tvorbě pokračuj. Nedával bych tomu nálepku matte painting, protože to (alespoň v tom aktuálním slova smyslu) MP zrovna moc není.. Je to takový hybrid, ale osobitý hybrid.

  3. Citovat Citovat
    Kolemjdoucí
    Registrace
    Oct 2010
    Příspěvky
    11
    Díky, jsem rád za každou radu nebo i jen postřeh Hned po postnutí jsem se nakonec, pln optimismu, pustil do dalšího díla, které když už nic, tak by se mohlo trochu více blížit MP Dělal jsem na tom teda průběžně něco přes týden s tím, že za první večer jsem měl 80 % hotovo a pak jsem zjistil, že mám problém s dokončením, a to jak technicky, tak námětem. Po několika večerech zkoušení se dostavila frustrace, protože u většiny nápadů jsem narazil na problém, že jsem tam daný prvek (od giga škorpióna až po božskou ruku z nebes) prostě nebyl schopen uspokojivě dostat. Ačkoliv to je ve výsledku i tak technicky mnohem komplikovanější, tak to postrádá atmosféru a taky dominanci některého z prvků, jako byl třeba ten golem. Aspoň mi to tak přijde, ačkoliv to taky může být tím, že mě ten obrázek po tolika hodinách okoukávání už prostě nebaví. Ty mraky jsou hodně zfušovaný, ale už jsem s nima byl vážně bezradnej. Opatřil jsem si několik výukových DVD o MP, tak uvidím, kam mně to posune ještě jednou díky za odezvu a povzbuzení





    EDIT: Nevím, proč mě to nenapadlo dřív. Mraky jsem vyměnil. Pořád to není žádná sláva, ale snad o něco lepší to přece jen je

    Naposledy upravil(a) Neuge; 21-09-2015 v 00:07.

  4. Citovat Citovat
    Pěkný. I ty první mraky byly v pohodě, jen je to chtělo ztmavit - trochu celkově + okraje mraků tam, kde se střetávaly s těma horama. Přecijen je to v jeskyni a ty mraky moc zářily. Zkrátka si vždy představuj, odkud jde světlo a kam se jak dostane, kde mají být stíny atd.

    Třeba ti pomůže můj e-book o Matte Paintingu, tam jsem světlo / stíny také řešil: http://graficketipy.cz/matte-painting-e-book/

    Určitě v tom pokračuj i nadále, jsem zvědav na další díla.

  5. Citovat Citovat
    Kolemjdoucí
    Registrace
    Oct 2010
    Příspěvky
    11
    Díky za ebook, pročetl jsem ho už někdy v září, vážně dobrá práce, určitě pomohlo Po krátké zastávce u programů jako Vue nebo Terragen, se vracím zase jen k PS. Akorát postavy (příp. draky aj.) si začínám renderovat v DAZ Studiu. Pro začátek jsem zkusil něco jednoduššího Se světlem a s povrchy (ach ten sníh) se dál peru.


  6. Citovat Citovat
    Jsem rád, že e-book pomohl. Sníh se naučíš, není to snadné, ale jde to. Je potřeba dodat více proměnlivou texturu, například nad tím vytvoř vrstvu, té dej filtr > vykreslení > oblaka, transformuj do perspektivy a překryj původní vrstvu sněhu přes nějaký styl krytí. Plus bych tomu dodal i šum, tenhle sníh je až moc hladkej. Možná by stačilo celou vrstvu duplikovat a jít do filtr > jiný > vlastní, tam nic nenastavuj a jen to odsouhlas, to provede takové ultra-zostření včetně dodání šumu, tak tomu sniž krytí a uvidíš, jak to bude vypadat.

    Každopádně se mi líbí ten kontrast a vyvážení červené a modré "strany" scény, má to atmosféru. Takže jen tak dál.

    // U toho sněhu mě napadá, že pokud to nechceš tvořit vyloženě ručně, můžeš vycházet z fotky pouště a předělat ji na sníh. Viz můj článek, druhý bod efekt: http://graficketipy.cz/sedmero-tipu-25/

  7. Citovat Citovat
    Citace Původně poslal(a) Neuge Zobrazit příspěvek
    Pro začátek jsem zkusil něco jednoduššího
    Trocha kritiky k tomu obrázku, postava mi tam nezapadá. Myslím že je to převážně nasvícením a barevným tónem (nebo spíš absencí obojího) horní části, která silně kontrastuje s okolím. A ještě zaostřením, které je jasné na postavě, ale už její nejbližší okolí je opět rozostřené. Správně zasadit objekt do prostředí je jednou z nejobtížnějších věcí a doporučoval bych se tomu primárně věnovat, než začneš s efekty a vylepšováním celé scény. A druhá věc, se kterou mám skoro vždy problémy u vlastní tvorby (což už nějaký ten pátek bude) jsou rozměry. Působí to na mě tak, že to pozadí je vlastně daleko větší než postavička a že by ve skutečnosti měla být někde hodně vpředu. Snad jen to tím neukončeným sněhem, který vypadá jako daleko větší kus.

    Zároveň musím říct, že mě to znovu motivuje se do nějakých manipulací pustit Pustit fantazii na uzdu a tvořit cokoliv, co člověku přijde na mysl... nebo taky ne.




    Můj twitter | Moje portfolio | Nevkus vládne světu...

  8. Citovat Citovat
    Kolemjdoucí
    Registrace
    Oct 2010
    Příspěvky
    11
    Omlouvám se, že mi to zase trvalo Sníh jsem nakonec vyřešil následovně. I když s už skoro měsíčním odstupem přiznávám, že to stále není žádná sláva.


    Následovně jsem se přesunul k sci-fi tematice, přikládám níže.


    Chtěl bych vám oběma poděkovat za kritiku a především Morf3usovi za e-book i podnícení k další tvorbě. Abych to shrnul, za necelé tři měsíce jsem si dokázal, že to, snad jakž takž, jde. Políčko v seznamu odškrtnuto, a tak je čas zkusit na chvíli zase něco jiného (hudbu)

  9. Citovat Citovat
    Sníh je určitě lepší.

    Jsem rád, že ti kniha pomohla. To první sci-fi je zajímavé, má to pěknou atmosféru, klidně bych přidal více detailů. To druhé scífko mě tak nějak znervozňuje. Je to trochu chaos a na první pohled se dá těžko odhadnout, co na plátně vlastně je. Chtělo by to okraje té zničené lodi (či co to je) posílit, dát tomu nějaké hrany. Nalevo jsi u těch "výkrojů" hrany přidal, ale napravo tam nejsou a tak nějak se to slévá s tím vesmírem, což mě právě provokuje. Vize dobrá, ale chce to zamakat na stínech - třeba ta loď napravo dole trochu zaniká..

    Ale je tam vidět, že rád experimentuješ, což je plus a věřím, že pokud by ses tomu věnoval dále, tak tyto chyby časem odchytáš. Tak snad se po té hudbě zas k montážím vrátíš. Hodně štěstí.

  10. Citovat Citovat
    Kolemjdoucí
    Registrace
    Oct 2010
    Příspěvky
    11
    Ahoj No s hudbou to nevyšlo, tak jsem se po delší době vrátil ke grafice


  11. Citovat Citovat
    Tak snad se v grafice zadaří víc, než v hudbě. Poslední práce má pěkný barevný schéma, má příjemnou atmosféru. Ty slunečnice jsou tak obrovské naschvál? A naopak ta chajde je dosti malá. Takže určitě zapracovat na práci s velikostí, ale jinak fajn. Každopádně rada – pokud byly ty slunečnice velké naschvál, anebo obecně, pokud se snažíš něco zvětšit, tak je dobré to zvětšit opravdu znatelně, aby člověk neměl pochyby o tom, zda to byl účel, anebo je to jen chyba.

  12. Citovat Citovat
    Kolemjdoucí
    Registrace
    Oct 2010
    Příspěvky
    11
    Díky za zhodnocení. Jo, slunečnice jsou velké naschvál. Myslel jsem, že když tam dám ty dvě obrovské, tak bude poznat, že jde o záměr ale jinak samozřejmě, proporce jsou a budou problém. Když zvětším chajdu, zase to bude neúměrné vůči hradu v pozadí. Když zvětším tohle a támhleto, bude to neúměrné vůči velikosti samotných hor atd. Zaměřoval jsem se především na poměr mezi chajdou a tou postavou, ten mi přijde ještě řekněme "v toleranci"

  13. Citovat Citovat
    Jo, obrovské jsou, ale oko taky automaticky srovnává objekty s okolím a tam už jsou ty slunečnice menší. Takže bych buď udělal všechny tak velké, anebo všechny tak malé. Zkrátka aby to oko nezpochybňovalo. Co se týče chajdy, tak ve scéně vypadá, že není tak daleko od postavy a že by ten děda snad ani neprošel dveřma, jak je vysokej. Stačilo by chajdu zvětšit tak o 10-20 % a už by to bylo myslím ok. Stejně tak zvětšit člun, rybník... anebo.. proč na to vlastně jít tak složitě, ono postačí zmenšit židli a postavu. Anebo jen postavu, protože i ta židle je taková malá oproti ní.

    V každé scéně oko hledá nějaký referenční bod a lidská postava je to nejzákladnější měřítko, od kterého se zbytek scény dá odvodit. Takže někdy postačí opravdu jen to zmenšení / zvětšení postavy a vše je v pohodě. Chápu, že v některých případech se může zdát, že už ta postava ve scéně zaniká, ale neboj se, lidi jsou vytrénovaní a té postavy si všimnou. Tady navíc upoutá pozornost ta velká slunečnice, na kterou se oko zaměří a tudíž si musí všimnou i postavy vedle.

  14. Citovat Citovat
    Kolemjdoucí
    Registrace
    Oct 2010
    Příspěvky
    11
    Díky, zmenšení postavy určitě pomohlo a za podobné rady s vysvětlením jsem nesmírně rád! S odpovědí jsem si dal na čas, abych k ní přidal zas něco nového. I když tentokrát to není přímo matte, nebo možná že je, jen ne fantasy Začal jsem zkoušet programy na tvorbu virtuálního prostředí - World Machine a Terragen.


  15. Citovat Citovat
    Není zač. Jooo, s Terragenem jsem si kdysi hodně vyhrál (a pak ještě s Vue), to je fajn věcička. Obrázek má pěknou atmosféru, hned bych se tam vydal na výlet. Jediné co mi tam nesedne je kontrast v popředí, přijde mi to příliš ostré a působí to, že jsou ty hory daleko blíže, než ve skutečnosti jsou (aspoň podle velikosti campu). Ikdyž ono hodně záleží na hutnosti atmosféry a nasvětlení. Pokud je to z jiného světa, tak tam by to takto možná vypadat mohlo, ale jinak "u nás" by myslím popředí bylo trochu více utlumené (jako levý dolní roh). Případně popředí ponechat, ale atmosfericky odstupňovat tu pravou stranu, nějakým mlhavým přechodem, či tak něco. To by tomu dodalo více hloubky. Ale to je taky jen takový osobní pocit, není to vyloženě chyba, jak říkám, pokud je to z jiného světa, kde jsou podmínky trochu jiné, tak poho.

  16. Citovat Citovat
    Vypadá to trošku jako z nějaké videohry z 90. let Což není mínus, působí to jako takové retro, renderovaná scéna (ty hory zkrátka realisticky nevypadají a nevím, zda by s tím šlo něco drastického udělat, aby vypadaly ), za mě fajn pokus.




    Můj twitter | Moje portfolio | Nevkus vládne světu...

  17. Citovat Citovat
    Kolemjdoucí
    Registrace
    Oct 2010
    Příspěvky
    11
    Lefiath: Určitě šlo, viděl jsem z toho krásné, prakticky fotorealistické rendery. Jen s tím umět Bohužel složitější - tzn. reálnější - prostředí vyžadují kombinování různých matematicko-transformačních funkcí, a to ještě trochu nepřirozeně vyjádřených ve schematických stromech. Asi se díky tomu dá vytvořit téměř cokoliv, ale z uživatelského hlediska to je asi vše, jen ne přehledné.

    Morfeus: Mělo to působit realisticky, takže ten kontrast beru jako chybu. Chtěl jsem dostat od kontrastu jen místa, která měla být předmětem divákova zájmu (tzn. pravý dolní roh), ale z technického hlediska s tebou musím souhlasit. Jako napodobenina reality by to neobstálo (i kvůli X dalším věcem pochopitelně). Mimochodem teď někdy vyšla nová verze Terragenu, tak třeba to bude příště lepší


    Jinak jsem zkusil další matte. Původně nedestruktivní metodou, protože jsem chtěl udělat "něco jako" tutorial. K tomu nakonec nedošlo, ale už jsem měl zpracovanou velmi hrubou ukázku transformací. V porovnání s tutorialy nebo speedpainty to vypadá spíš směšně, ale když už to sem dávám, tak proč to nepřiložit.


    https://www.youtube.com/watch?v=M93itQafAFk

  18. Citovat Citovat
    Takže ty věci jsi kreslil růčo? Jasný, je to sice kreslené nad fotkama a pak jsi tam vložil další textury, ale i tak to vypadá dobře. Jen ty dva ptáci napravo u toho stromu vypadají divně, jsou moc tmaví a výrazní, na to že jsou (asi) kousek od toho stromu. Zaměřil bych se i celkově na kompozici. Scéna by měla nějak vést oko. Tady mě upoutá ten strom a zaseknu se. A když už se odseknu a prohlížím dílo dál, tak mi tam periferně ten strom vadí. Kromě toho je to ale zpracované pěkně, jen jak říkám, projdi nějaké inspirace kompozic, měly by mít pokud možno jasný focus point, tady moc jasný není.

  19. Citovat Citovat
    Kolemjdoucí
    Registrace
    Oct 2010
    Příspěvky
    11
    Jó kdybych to uměl nakreslit/obkreslit růčo, to by byla jiná Bohužel, nějaký maličkosti jsem tam sice došmatlával airbrushem, ale v zásadě to je "rozmalované" pluginem v PS - Topaz Simplify. Nevím, jestli se za to nestydět Jinak komponovat jsem se snažil do jedné linie vedoucí odspoda nahoru (jeleni - hrad - strom). Na stromu se asi podepsalo to, že původně měl být právě hlavním prvkem..než se to třikrát předělalo. I když mně tam ten strom tak nevadí Celé to vlastně vznikalo metodou pokus omyl - najít fotku, ze které by se mi tam něco líbilo, zjistit, jestli to tam jsem technicky schopnej přidat a jestli to po úpravě pluginem dobře zapadne. A po pěti hodinách práce zjistím, že je to slepá ulička, že původní koncept nefunguje nebo že tam něco chci a nemůžu najít zdroj, ze kterého to vezmu. Tak se vrátím o x kroků zpět a snažím se na to namontovat třeba něco úplně jinýho. U tohoto jsem měl ještě verze s drakem a s chajdou u jezera, které bylo v údolí. Je to vlastně jeden velký kompromis. Původně jsem myslel, že mi to šetří spoustu času, protože když se na něčem zaseknu, tak změním plán a jede se dál, ale ve výsledku jsem udělal spoustu práce pro nic, takže příště zkusím, jak říkáš - najít inspiraci (mimojiné) v kompozici a zkusit se jí udržet.

  20. Citovat Citovat
    Topazu se zbav co nejdříve. Pominu to, že jej máš asi ilegálně, jde hlavně o to, že kdykoli jsi trochu líný, tak spustíš plug-in místo toho, aby ses nějakého efektu snažil dosáhnout sám. A pak když Topaz mít nebudeš, budeš bezradný. Fakt ho smaž a uč se těch efektů dosahovat ručně, respektive přes kombinaci defaultních filtrů + ruční práci.

  21. Citovat Citovat
    Kolemjdoucí
    Registrace
    Oct 2010
    Příspěvky
    11
    Dobře, takže na otázku zdali se mám stydět jsi mi vlastně odpověděl Hele, Photoshop jako takový mám - stejně jako asi každý, kterého to neživí - taky nelegálně, tak nevidím důvod, proč v tomto směru řešit nějaký plugin Za ulehčení práce/lenost bych to bral v případě, že bych vůbec věděl, jak toho docílit ručně. To nevím. Nemám ani páru. Po vyzkoušení si řady tradičních výtvarných umění jsem přesvědčen, že to nemám v prackách. Jak jsem psal někde nahoře, jsem fotograf, kreslit umím jedině světlem, dá-li se to tak říct. A "matlat" to samozřejmě můžu i původními filtry v PS nebo třeba v Corel Painteru, to už si myslím vyjde úplně nastejno. Bude to mít trochu jiný styl (třeba jako ta hora v mracích, která je přes Painter), ale v zásadě to bude totéž.

    Takže z tohoto hlediska jde asi jen o to, jak přistoupit k něčemu, co třeba na první pohled vypadá dobře, ale poté se ukáže, že místo "ruční" práce je to v jádru zbastlený a automaticky rozmalovaný. Výsledek vs cesta, kterou jej bylo dosaženo. To už je na každém.

  22. Citovat Citovat
    Nejde o stud, myslel jsem to v dobrém. Sám ze zkušenosti vím, jak je Topaz skvělý (taky jsem ho samozřejmě stáhnul ilegálně, před cca 8 lety) a vím, jak si na něj člověk rychle zvykne (stejně tak na jiné efektní plug-iny) a pak už se mu ani nechce učit, jak podobných efektů dosáhnout ručně. Což je škoda, protože ručně vytvořené efekty mají něco navíc, nejsou tak generické a hlavně si můžeš říct "jo, tohle jsem dokázal sám". Je to podobné jako když si někdy zkusíš montáž jen ze svých fotek a pak můžeš hrdě říct, že každý pixel je buďto tebou nafocený nebo tebou vytvořený. Je to krása.

    To bych přál zažít každému. Ber to tak, že filtry umí použít každý, ale vytvořit něco od píky, to už je jiná liga. Ale jak píšeš, je to samozřejmě na každém, co preferuje. Já jsem dost vysazený na autentičnost, takže jakékoli filtry bych v osobní tvorbě nesnesl (jednoduše bych ji nepovažoval za osobní). Ale pokud ti to vyhovuje, proč ne.. jen na netu narážím na lidi, co mají hromadu filtrů, hromadu postahovaných cizích štětců, textur, efektů vrstev atd. a stávají se víceméně otroky toho, co postahovali a nic extra kreativního nevyplodí, protože jednoduše neví jak. Proto je ideální téhle pohodlnosti zabránit už v začátcích. Je to bez Topazu náročnější, ale věř, že budeš na svou práci hrdější. Toho "rozmatlaného" efektu se dá dosáhnout ručně buďto přes zkapalnění anebo ještě lépe přes nástroj rozmáznutí. Pak můžeš vyzkoušet kombinaci základních filtrů z galerie filtrů, hodit navrch nějakou texturu atd., bude to stopro záživnější, než spuštění Topazu.. Ale už končím, nebudu ti do toho víc kecat.

  23. Citovat Citovat
    Kolemjdoucí
    Registrace
    Oct 2010
    Příspěvky
    11
    Ehm, no, omluvám se, že mi odpověď trvala rok a čtvrt

    K minulosti - já těm věcem o autorství samozřejmě rozumím, na druhou stranu si myslím, že pokud jsem se vydal cestou skládání do sebe cizích fotografií (a dalšího grafického materiálu), tak nějaké vlastnoruční rozmazávání a upravování už to asi moc nezachrání Možná je pravda, jak říkáš, že tato cesta omezuje kreativitu. Na druhou stranu mám takovou teorii, že důsledkem omezování kreativity je jiná kreativita Kdysi jsem chtěl na téma právě mého, řekněme lamerského, způsobu tvorby napsat tutoriál. Nakonec z toho zbyl jen úvodní, nezvěřejněný článek, ze kterého ti však rád odcituji:
    Budete se cítit limitováni omezeným množstvím dostupného materiálu, se kterým můžete pracovat, a budete mít pocit, že vaše představa nedojde nikdy naplnění, ale současně vám to neustálé procházení nového materiálu vnukne nové náměty, možnosti a alternativy - novou inspiraci. Celý proces tvorby je neustálé kmitání mezi těmito dvěma póly a jejím výsledkem je jeden velký kompromis.
    Ještě k tomu dodám jeden příjemný vedlejší efekt - je hezké vidět i radost tvůrců těch resourců (a že někdy není malá) z toho, že jejich materiál byl použit k tvorbě něčeho hezkého. Poděkují, pokecáme...a je to fajn

    K současnosti - stále jsem zastánce výše zmíněného procesu tvorby. Je to prostě pro ty, kteří vlastními prackami nic moc neumí. Popravdě ale už tvorbu posledního zde zvěřejněného díla s hradem jsem si moc neužíval, a tak jsem se rozhodl naplno věnovat 3D grafice. Vtipný je, že přes řadu projektů jsem se ke klasické krajince dostal teprve nedávno. Není to (opět) sice nic světoborného, ale na druhou stranu, přesně jak jsi psal, potěší vědomí, že je to v zásadě kompletně autorské (akorát postavičku za mě vyrobil progam, přestože jsem ji i tak musel celkem zásadně modifikovat). Takže postavička z DAZ studia, terén+skály+stativ s foťákem jsou modelované v Zbrushi. Celá spodní část je poskládaná a vyrenderovaná v Keyshotu. Mraky jsou z Terragenu + zásadní tweaky v PS, protože původně to byla noční scéna, však stíny taky absolutně nepasují, ale nepovedlo se mi prostě udělat dostatečně dobrou (vlastní) noční oblohu s měsícem/hvězdami/mlhovinou. Ale možná to ještě zkusím.

    Naposledy upravil(a) Neuge; 03-03-2018 v 16:25.

  24. Citovat Citovat
    Tak já taky počkám rok a čtvrt na odpověď. Ale ne. Heleť v té tvorbě jde o detaily, takže i když použiješ cizí práci, pořád to můžeš ručně nějak rozvinout a nemusíš se spoléhat na Topaz či jiné nástroje. Právě to, že i více jak rok po naší diskusi ti je stále ruční dodělávání proti srsti, jen dokazuje to, co si myslím a co často říkám – že čím déle se tomu budeš vyhýbat, tím těžší si k tomu budeš hledat cestu. Neříkám, že to je / bude tvůj případ, ale spousta lidí si fakt bez cizích filtrů, štětců a efektů prostě neví rady.. a to je smutné. Proto, i když tě to tolik nebaví, by bylo dobré ty ruční zásahy více zkoušet, aby sis prostě zvyknul na to být co nejvíce tvůrce a nejen "remixér", či jak to říct.

    Ale zas tvé nové dílo nasvědčuje tomu, že jsi tvůrčí dost. Popravdě jsem si na první pohled myslel, že to je digitální kresba. Vůbec mě nenapadlo, že to je 3D. Zajímavá stylizace, jsem zvědav na tvé další práce.

Informace o Místnosti

Users Browsing this Thread

1 uživatelů momentálně prohlíží tuto místnost (0 členů a 1 kolemjdoucích)

Záložky

Oprávnění vkládání

  • Nemůžete zakládat nová témata
  • Můžete vkládat odpovědi
  • Nemůžete posílat přílohy
  • Nemůžete upravovat své příspěvky
  •  

Nahoru

Autoři: Jakub Houdek, Jakub Šimůnek, Petr Široký a příležitostní sebevrazi