Jste tu poprvé? - Skrýt (musíte být přihlášeni)

5. Photoshop CS5 - Pracovní plocha, Rozměry, Zobrazení

16. 2. 2011 v 23:16 12 5. Photoshop CS5 - Pracovní plocha, Rozměry, Zobrazení

Pracovní plocha Photoshopu je váš virtuální stůl, váš prostor, kde se dějí všechny ty magické věci, nebo nešikovné patlání, pokud jste tak schopní jako já. Samotné nastavení programu je spíše pasivní záležitost, zatímco pracovní plocha je velmi aktivní, a má mnoho možností, které můžou být extrémně užitečné, pokud o nich víte. Tento díl je proto věnován práci s pracovní plochou.

Co se v nešikovné poslední větě úvodu k článku snažím říct je to, že když něco v Photoshopu tvoříte, tak v pracovní ploše pracujete, proto se jí říká pracovní plocha, že? Dá se ale pracovat i s pracovní plochou samotnou, a je mnoho možností, jak ji nastavit a co u ní změnit. Právě jsme načerpali vědomosti, které se týkají nastavení celého programu (a kdo ne, vraťte se k předchozímu článku) - jde o důležité informace, které ale nebudete využívat příliš často - většinu z nich nastavíte a dál je nebudete měnit. Pracovní plocha je opačný případ, protože její možnosti a nastavení budete využívat když ne často, tak určitě pravidelně. Jde o kombinaci nastavení, které využijete jednou, a možností, které si budete pravidelně přizpůsobovat. Kromě toho k pracovní ploše patří řada pomocných nástrojů, které budeme probírat v následujícím článku - práce s nimi je jednoduchá, jsou široce použitelné a protože se netýkají ničeho konkrétního, technicky je spojuji s pracovní plochou.

Řeknete si, co se asi tak dá změnit u jednoho panelu, který nevypadá jinak než ostatní okna nástrojů. Kromě pokročilejších nastavení do pracovní plochy spadají i tak prosté věci jako změna rozměrů dokumentu - protože co jiného měníte než velikost pracovní plochy, když jde o celý dokument? Pomocné nástroje, které jsem zmínil, zahrnují věci jako například pravítka a vodící linky, ale i okna z Bloku Panelů, jako Navigátor - všechny tyto věci nejsou přímo spojené s pracovní plochou, ale technicky se ji týkají nejvíc, takže je k ní řadím (nicméně na ty si budete muset zaskočit o článek vedle).

Toto bude poslední výrazně informační článek, příště se zaměříme na základní nástroje a začátky tvorby. Teď je čas zanořit se do druhého z článků o nastavení, ke kterým se pravděpodobně budete vracet.

Pracovní plocha

Oproti starším verzím Photoshopu jsme nyní zvyklí na používání záložek pro nové soubory, a na přepínání mezi nimi. Photoshop ale dovoluje mít jednotlivé dokumenty jako okna, polovoucí v prostoru, trochu jako okna z Bloku panelů, ale se speciálním nastavením. Dnes už se to nevyužívá tolik jako kdysi, protože dřív bez záložek prakticky nebyl jiný způsob jak pracovat pohodlně s více dokumenty najednou, než je nechat vedle sebe jako samostatná okna. Díky záložkám už to nemá moc smysl, ale může to být v určitých případech užitečné - půjde ale o úplně jiné věci, problém s více dokumenty najednou je dávno vyřešený.

Podíváme se na nejzákladnější možnosti záložek pracovní plochy, a jak je měnit. Pokud si dobře pamatujete manipulaci s uživatelským prostředím z předchozího článku, bude tahle část hračkou.

Kliknutí pravým tlačítkem na záložku vyvolá menu nabídek, které obsahuje pár nejzákladnějších úkonů.

Sloučit vše sem se dá využít v případě, že máte nějaká okna volně v prostoru a chcete je všechna sjednotit zpět do záložek. U položky Zavřít nebudu urážet vaši inteligenci, stejně tak jako Zavřít všechny, jen dodám že mám dojem, že tato volba zavře všechny dokumenty najednou. Buďte bez obav, u každého neuloženého dokumentu budete vyzváni, zda chcete před uzavřením uložit změny. Přesunout do nového okna dokument odebere ze záložek a přesune do prostoru, přesně to o čem jsem mluvil celou dobu předtím. Nový dokument a Otevřít dokument jsou identické s volbami z hlavního menu.

Zkusíme si Přesunout do nového okna a zakusíme trochu historie při manipulaci se soubory v oknech. Oproti předchozím verzím se Photoshop chová trochu jinak, a pro každý dokument v novém okně vytvoří i novou záložku pro program v hlavním panelu vašeho systému. (Je to pojistka kvůli jisté situaci, o které si hned povíme, ale i tak je to docela neohrabané.) Přesunout záložku do nového okna můžete i přetažením myši, viz. předchozí článek.

Když teď máte nové okno, proč rovnou neprozkoumat jeho možnosti? Narozdíl od oken nástrojů levituje okno s dokumentem nad programem, takže ho můžete přesunout kamkoliv, i nad hlavní panel. Narozdíl od oken nástrojů můžete měnit velikost uchopením kteréhokoliv okraje okna (kurzor myši se změní na malou šipku).

Protože Photoshop okno prakticky oddělí od zbytku programu (pouze zobrazení, ne funkčně), zůstává okno na vrchu, i když pracujete s nástroji nebo dalšími věcmi pod ním. Zkuste si to. Photoshop vytvoří novou záložku v hlavním panelu pro každé okno, které oddělíte, přesně jak jsem popisoval.

Okno tedy zůstává chráněné, a může se hodit mít ho takto připravené. Pokud tohle zkombinujete s dalšími možnostmi, které si ukážeme, třeba sami najdete okamžité využití. V případě že ho potřebujete skrýt, využijte systémové nabídky v pravém horním rohu okna. Minimalizace okno skryje a zůstane přístupné pouze přes záložku v hlavním panelu systému (je dostupné i tím, že zrušíte okno a připnete ho zpět mezi záložky, ale tím si zrušíte to co jste si nastavili). Pro opětovné připnutí mezi záložky buď přetáhněte okno do horního pruhu záložek, nebo využijte možnosti Sloučit vše sem, kterou jsem ukazoval výše (rozbalovací menu).

V případě, že si otevřete víc oken a panel operačního systému se vám zaplní samými záložkami Photoshopu, nezoufejte že vás budou v panelu otravovat v případě, že z programu vyskočíte a budete chtít dělat něco jiného. Pokud Photoshop minimalizujete, záložky se sloučí v jednu, aby se nezabíralo místo v panelu programů, když s Photoshopem nepracujete - je třeba autory pochválit, že na nás v tomto případě mysleli. Jakmile si Photoshop vyberete, okna se znovu rozbalí.

Přestože se každý dokument otevře do nového okna, je možné okna seskupovat, a vytvářet si v podstatě alternativní pracovní plochy. Přesouvání a použití je stejné jako předtím, takže spoléhám na to, že si poradíte.

Speciality pracovní plochy?

Samotný prostor plochy má jen 2 speciální nabídky ve spodní části, první ukazuje úroveň zvětšení a druhá zobrazuje různé užitečné informace.

Zvětšování v dokumentu budete většinou provádět přes kolečko myši, nástroj lupa nebo Navigátor, ale máte i možnost přímo vepsat hodnotu do nabídky - není ale pravděpodobné, že to někdy použijete. Druhá nabídka je o něco zajímavější, protože si po kliknutí na pravou šipku můžete vybrat z různých informací o dokumentu, které se budou zobrazovat v kolonce.

Bez ohledu na to co vyberete, máte ještě možnost kliknout (po kliknutí podržte tlačítko) na zobrazovaný text a ukážou se vám základní informace o dokumentu - velikost, barevný režim a rozlišení. Celkově není ve spodní části nic významného, ale je to doplněk, který potěší.

Barvičky a změny zobrazení

Zpětně zabrousíme do nastavení Photoshopu (CTRL + K), do sekce uživatelské rozhraní. Spíše než barvy, které ovlivňují GUI a které snad oceníte, pokud jste velmi citliví na světlé barvy na monitoru v noci, by vás měl zajímat okraj, který odděluje pracovní plochu. Základní nastavení má čáru, která jasně vymezuje prostor, a většinu času zřejmě zůstane beze změny - případně si dáte nějaký stín, každopádně budete chtít výraznější oddělení. Jsou ale i případy, kdy je dobré si okraj úplně vypnout, třeba když dělám malé ikonky na malém prostoru - chci vidět jak budou vypadat a nechci přitom zvětšovat plátno, takže si vypnu okraj, aby pozadí dokumentu volně navazovalo na pozadí pracovní plochy.

Kromě okraje můžete změnit i podkladovou barvu mimo plátno dokumentu. Tuhle možnost považuji za poměrně důležitou a budete ji určitě využívat častěji než okraj, který je spíš okrajovou záležitostí.

Barvu změníte kliknutím pravým tlačítkem do prostoru kamkoliv mimo oblast dokumentu. Máte na výběr mezi dvěma základními barvami a vlastní barvou. Změny podkladu se hodí pro kontroly světlosti, například když máte nějaký objekt na tmavém pozadí, ale kvůli bílému podkladu nevidíte, jak dobře působí okraje obrázku a jak dobře budou vypadat na tmavém webu, třeba na našem fóru, které jistě navštěvujete, že?

Režim zobrazení

Jde spíš o připomenutí, protože už jsem se k popsání režimů dostal v předchozím článku. Možná se vám to zdálo stručné a okrajové, ale zde opravdu není co víc říct. Máte možnost 3 různých zobrazení pracovní plochy, mezi kterými můžete rychle přepínat zkratkou F. V určitých situacích to může být užitečné, ale těžko si představím, jak někdo pracuje výhradně bez přepínání do základního zobrazení.

  • Standardní zobrazení
  • Na celou obrazovku s nabídkami
  • Režim na celou obrazovku
  • Změny velikosti, plocha a plátno

    Budeme pronikat do teritoria samotných dokumentů, ale technicky vzato, rozměry dokumentu se také týkají pracovní plochy. Máte 2 nejzákladnější způsoby, jak měnit rozměry svého dokumentu. Neobávejte se, že se tenhle článek vymkne kontrole - na to jsem nevypil dost koňaku. Jen se podíváme na to, jak pracovní plochu a dokument ovlivňovat - základy plochy už jsem vyčerpal, takže teď dojde na kombinaci - zaměřím se na změny velikosti a pokročilé možnosti zobrazení dokumentů v ploše. Dávejte u velikostí dobrý pozor, protože jde o nejzákladnější a nejběžnější způsoby, jak měnit rozměry souboru - jiné, s všeobecnými možnostmi, ani nejsou.

    • Velikost obrazu
    • Velikost plátna

    Jak se obojí liší? Změna velikosti obrazu roztahuje celý obraz (všechny vrstvy), takže je nevhodná pro zvětšování, protože pokud nepracujete s vektory, všechno bude nekvalitní (viz první články - rozdíl mezi vektorem a bitmapou). Velikost plátna zvětšuje/zmenšuje rozměry dokumentu bez toho, že ovlivní rozměry vrstev v obraze. Ve většině normálních případů využijete Velikost obrazu pro zmenšování, a Velikost plátna pro zvětšování.

    Velikost obrazu

    Velikost obrazu se často používá na jednoduché dokumenty, obvykle na samostatné obrázky, které jen otevřete a hned měníte velikost. Voláme buď přes hlavní menu (viz obrázek), nebo zkratkou CTRL + ALT + I. Tato nabídka se skládá ze dvou základních formulářů pro změnu rozměrů a pokročilejších nastavení. První část (Rozměry v obr. bodech) se týká změny velikosti v pixelech, což bude zajímat hlavně ty, co jako já pracují s digitální grafikou. Velikost dokumentu poslouží těm, kteří pracuji se soubory, určenými pro tisk.

    U Rozměry v obr. bodech můžete přepnout kromě obr. bodů na procenta, což se hodí speciálně v případech, kdy potřebujete změnit velikost přesně (třeba o 150%) a máte nezvyklé rozměry dokumentu, kdy je jednodušší pracovat s procenty, než přepočítávat čísla jako 1743.

    Pokročilejší nastavení jsou jednoduchá - Měnit velikost stylů při zapnutí přizpůsobuje styly měnícím se rozměrům dokumentu - máte například 10 pixelů velký stín (efekt/styl vrstvy). V případě že dokument 3x zvětšíte, zvětší se i stín na 30 pixelů, aby zůstal v původním poměru vůči vrstvě, na kterou je aplikován. Zachovat proporce zachovává poměr stran - pokud budete měnit rozměry jedné strany dokumentu, bude se adekvátně měnit i druhá strana - například pokud roztáhnete šířku na 200%, výška se přizpůsobí, ale zároveň zachovává původní poměr velikostí. Tohle je jediné nastavení, které pravděpodobně budete aktivně přepínat - velmi užitečná funkce pro ty pohodlnější z nás. Když je aktivní, zobrazuje se symbol spojení u šířky a výšky. Pokud Zachování proporcí vypnete, Měnit velikost stylů se automaticky aktivuje a nebude dostupná - vypnout ji můžete pouze pokud máte Zachování proporcí zapnuté.

    Převzorkovat obraz určuje, jak se obraz v případě změny rozměrů vykreslí - Photoshop má několik metod, jak může nově vznikající obraz interpretovat. Pokud nejste opravdu zkušený uživatel, doporučuji se držet Bikubické metody s tím, že nabízí i speciální režim pro zvětšování/zmenšování, který je opravdu užitečný. Osobně jsem si zvykl používat pro zmenšování obrázků Bikubická ostřejší, rozdíl je opravdu vidět a pomáhá zvlášť proti rozmazávání textu. K tomuto nastavení se v budoucnosti vrátíme, spolu s možností Automaticky, která je ještě k dispozici. V případě že Převzorkování vypnete, můžete ovlivňovat pouze rozměry při tisku, ne rozměry na obrazovce monitoru.

    Velikost plátna

    Oproti svému sourozenci se používá spíše u komplikovanějších dokumentů, kde je hodně vrstev a kde je třeba být opatrnější - někdy je to nezbytné, protože je naprosto nepřípustné něco zvětšovat/zmenšovat, například u webdesignu. Nabídku najdete v hlavním menu přímo pod Velikostí obrazu, nebo použijte zkratku CTRL + ALT + C. Nástroj se skládá z jedné nabídky, rozměry šířky a výšky si můžete určit ve všech jednotkách, které jsou k dispozici, a to co nás bude zajímat nejvíc je položka Ukotvení.

    Zaškrtnutí položky Relativní bude počítat pouze hodnotu, o kterou chcete změnit rozměry plátna - začínáte na nule a podle toho jaké číslo vložíte, se plátno změní o vloženou hodnotu (jsou podporovány i záporné hodnoty, pokud potřebujete plátno o trochu oříznout).

    Ukotvení určuje, na jakou stranu se plátno bude rozšiřovat - základní nastavení rozšiřuje plátno rovnoměrně do všech stran, pro rozšíření je na určitou stranu klikněte na příslušnou šipku na opačné straně. Musíte vždy kliknout na opačnou stranu, než na kterou chcete rozšiřovat. Ukážeme si to na příkladu - chci rozšířit plátno zprava.

    Teď uvidíte poslední volbu, Barva přidaného plátna - název je samovysvětlující, určuje barvu pro přidanou část plátna, která se zobrazí ve vrstvě Pozadí, pokud ji v dokumentu máte. Pokud ne, volba bude zašedlá. Přes velikost plátna můžete dokument samozřejmě i zmenšovat, a má to tu výhodu, že části vrstev, které se nachází mimo dokument, nejsou nijak ovlivněny, takže můžete plátno třeba dvakrát zmenšit, a stále pracovat ve všemi vrstvami bez jakékoliv změny.

    Nyní byste měli být vyzbrojeni nutnými znalostmi pro perfektní kontrolu rozměrů vašich dokumentů. Už nikdy spláclé obrázky!

    Víc oken, víc pohledů, uspořádání dokumentů

    Poslední část článku - říkáte si, co se ještě asi tak dá dělat, že jsme to vynechali. Dokumenty pracovní plochy se totiž dají uspořádat ještě jinak než jen do záložek a nových oken. Tedy tak trochu. Novější verze Photoshopu už dovolují dělení pracovní plochy na více aktivních dokumentů vedle sebe. V praxi to vypadá takto:

    Pro plnou velikost klikněte na obrázek

    A to je jen jeden z mnoha příkladů. V rozbalovací nabídce Uspořádat dokumenty máte celou řadu modelových situací, podle kterých můžete dokumenty uspořádat. (Tohle je něco co nejde dělat ručně, pro rozdělování plochy musíte vždy využít tuto nabídku.)

    Horní 4 možnosti máte vždy dostupné, zbytek pouze v případě, že pracovní plocha splňuje nutné podmínky. (Pokud se možnost jmenuje 3 najednou, potřebujete minimálně 3 otevřené dokumenty, atd.) Každá z nabídek má malou textovou nápovědu, která se zobrazí po najetí myši, takže i kdybyste si nebyli jisti, co obrázek symbolizuje, text vás poučí. Věřím že toto je velmi jednoduché na pochopení, takže přejdeme k textovým možnostem. Vše v plovoucích oknech převede všechny dokumenty na samostatná okna v prostoru, jak jsme si ukazovali výše v článku. Nové okno je velmi zajímavá, na pohled nicneříkající nabídka. Vytvoří vám totiž nové okno k stejnému dokumentu. Toho se dá skvěle využít v případech, kdy potřebujete pracovat na detailech, ale zároveň si musíte udržovat přehled o tom, jak vše vypadá v reálné velikosti. Normálně byste museli neustále přepínat a přibližovat se - takto si vytvoříte 2 okna, v jednom zachováte 100% velikost a v druhém pracujete. Protože si okna můžete libovolně posunout, případně i jedno z nich vložit do prostoru a nechat ho překrývat spodní dokument, jde o velmi pohodlnou a praktickou pomůcku.

    Níže máte příklad, kde kombinuji využití více oken pro stejný dokumentu a různé možnosti zobrazení více dokumentů vedle sebe.

    V tom spočívá hlavní síla pokročilých zobrazení - mnoho z vás to pravděpodobně nevyužije, nebo ne příliš často. Ale stejně tak se najde dost lidí, kteří to alespoň čas od času použijí (jako já) a budou si opravdu pochvalovat, že existuje něco takového, co jim šetří čas. A možná budete dokonce ten někdo, kdo podobné zobrazování bude využívat naplno a většinu času. Zde se meze nekladou. Alespoň dokud máte dostatek monitorů.

    Dobrá, to jsme probrali zobrazení, ale ještě nám zbývají další textové volby, a obdobná nabídka v hlavním menu, takže pojďme dorazit dnešní chod. Zbylé volby se týkají zobrazení v dokumentech. Skutečná velikost okamžitě vrátí velikost dokumentu do původního stavu 100% - bez ohledu na to, zda jste jej měli zvětšený nebo zmenšený. Na celou obrazovku funguje jinak, velikost dokumentu se přizpůsobí velikosti vaší pracovní plochy - pokud je váš dokument větší než plocha, oddálí se. Pokud je menší, program dokument roztáhne - tohle se hodí v případě, že vám nezáleží na přesnosti, například u kreslení. Jinak to zrovna nedoporučuji, protože v tomhle případě program opravdu neřeší přesnost a prostě dokument natáhne, jak se to hodí. Stejné zvětšení/umístění ovlivňuje všechny otevřené dokumenty. Zvětšení se týká velikosti, kterou používáte u vybraného dokumentu. Pokud se na něj koukáte v 50% zmenšení, všechny ostatní otevřené dokumenty se přepnou na stejnou velikost. Umístění sleduje kde v dokumentu se nacházíte, a předá tuto informaci i dalším dokumentům - pokud máte různé dokumenty s různým zvětšením/zmenšením, mohou být změny málo, nebo naopak hodně výrazné. Kombinace umístění a zvětšení se zdá být rozhodně bezpečnější, pokud chcete přesněji sledovat určité místo v dokumentu a přepnout takto i další dokumenty. Všechny 3 "stejné" volby fungují nejlépe, pokud pracujete se samostatnými okny, nebo panely vedle sebe, abyste okamžitě mohli pozorovat změny a nemuseli přepínat mezi záložkami.

    To je vše, že? Ne tak rychle, ještě poslední detail. Podobná nabídka možností se nachází i v hlavním menu Okna -> Uspořádat.

    Hned první volba, Stupňovité uspořádání je poměrně komplikovaná. Funguje pouze v případě, že máte více různých typů zobrazení dokumentů, například záložky k tomu samostatná okna. Potom se vše řadí logicky pod sebe, podle stupňů. Osobně jsem nenašel využití, zřejmě se hodí na opravdu speciální situace.

    Naproti tomu Dlaždice zobrazí každou záložku v samostatném koutku, a všechny je poskládá do jedné pracovní plochy. Trochu jako extrémní verze uspořádání dokumentů výše. Samostatná okna se nepočítají, dlaždice vždy řadí soubory na úrovni jedné pracovní plochy, tedy v rámci záložek.

    Plovoucí v okně udělá se záložky samostatné okno v prostoru, tak jako jsme si ukazovali několikrát předtím - stejné jako Vše plovoucí v oknech (které jsme si už vysvětlili, akorát s účinkem na jednu záložku. Stejné ... je stejné jako v uspořádání, ale přibyla i možnost nastavit stejné natočení, a funkce Srovnat vše, což je způsob jak všechny dokumenty zarovnat na střed a vrátit do skutečné velikosti 100%. Vhodné pro rychlé zvládnutí bordelu. Poslední položka je Nové okno, ale v tomto případě má i delší název, který vám napoví, že se nové okno bude týkat konkrétní záložky.

    Shrnutí

    Takže, co jsme se dnes naučili? Přišli jsme na to, že pracovní plocha má množství různě pokročilých možností, které nebudeme využívat příliš často, ale ušetří nám dost času na to, aby nás zajímaly. Domnívám se, že jste teď připraveni, abyste se začali zabývat i praktickými záležitostmi. Máte v malíčku nastavení a pracovní plochu, takže nic nebrání tomu, podívat se příště na nejzákladnější nástroje, které vás budou provázet celou dobu, co budete s programem pracovat.

    V dalším článku budeme kromě základních nástrojů probírat i pomocné nástroje, které samotné nemění nic ve vašem dokumentu, ale pomáhají vám při tvorbě. Tyto nástroje (vodítka, mřížka a jiné) mají velmi blízko pracovní ploše, jako pomůcky fungují jaksi "nad" obsahem dokumentu a svoji práci s nimi ovlivňujete nepřímo. Jde o extrémně důležité a používané nástroje, speciálně pokud potřebujete pracovat na pixel přesně, bez těchto nástrojů se neobejdete. Protože jde o jiný druh nástrojů, samozřejmě je nepoužíváte tak často jako skutečné nástroje, kterými kreslíte a budujete svůj projekt, ale tvoří důležitou podporu v pozadí, bez které by byl celý systém ohrožen. Těšte se na nástroje, bez kterých se neobejdete, protože se prakticky nedají ničím nahradit - nástroje jako Ručička, Přesun, pomůcky jako Vodítka, pravítka a další nepostradatelné součásti tvorby. Je čas objevovat, učit se chybami a dostat žihadlo. (Kdo zjistí o jaký kulturní odkaz jde, dostane sušenku.)

    Ps. Rozhodl jsem se, že po vzoru starších článků čas od času budu v textu propagovat skvělou písničku, která mi pomohla se dobře soustředit na práci. Nebo relaxovat. Vyberte si co chcete, je to můj článek a tohle je skvělá píseň pro tento díl, Pogo - Upular (Pixar Remix).

Petr Široký Profil na fóru / Osobní stránky / Twitter Webdesignér povoláním, kritik přesvědčením, šašek duší, to vše zde najdete. Tutoriarts jsou poslední 3 roky můj největší osobní projekt. Kromě toho se zkouším věnovat jiným menším webovým projektům, živím se jako nezávislý webový designér a snažím se více hledět do budoucnosti, aby tyto stránky vzkvétaly.

Zdrojový soubor : Není k dispozici

Komentáře k článku

Nejste přihlášeni - před odesláním příspěvku vyplňte protispamovou kontrolu níže - váš komentář bude viditelný až po schválení správcem. Pro okamžité schválení se přihlašte, nebo registrujte. Registrace nezabere déle než minutu.

  • :-D
  • 8-|
  • :-/
  • 8-)
  • :-(
  • :-O
  • =(
  • =D
  • :-)
  • <3
  • ;-)

* Povinné položky

  • #12
  • maca_tuhyk
  • 12. October 2012 | 16:54
  • Skupina: Registrovaní Uživatelé

ty jo to uspořádání oken je pecka! :D .. a ten song je taky pecka :D

  • #11
  • wenet
  • 20. July 2011 | 19:56
  • Skupina: Registrovaní Uživatelé

Hlásím, už jsem to vyzřešil. Vypnul jsem otvírání v záložkách a obraz naskočí jako v CS3. Záložky zatím nepotřebuji.

  • #10
  • lefiath
  • 16. July 2011 | 11:35
  • Skupina: Správci

Nejsem si jistý zda to v novějších verzích nějak jde - pamatuji si, že CS3 to dělal sám, protože tam ještě nebyly záložky. Osobně teď nemám potřebu plovoucí okna používat, právě díky záložkám - je nějaký důvod proč je potřebuješ?

  • #9
  • Wenet
  • 14. July 2011 | 17:53
  • Skupina: Neregistrovaní

Při každém novém otevření fotografie (i z Camera Raw) je obraz přes celou obrazovku. Do plovoucího okna ho musím překlepnout ručně. Dá se toto nastavit jako výchozí?

  • #8
  • Ľ.S.
  • 12. March 2011 | 13:44
  • Skupina: Neregistrovaní

Vau, vau super vau díky ! :-D pomohlo, už sa teším na ďalšie, na štetce naviac.
to zobrazenie jedného obrázka vo viacerých oknách a zvedšeniach je skvelé!!!

  • #7
  • betulie
  • 10. March 2011 | 17:55
  • Skupina: Registrovaní Uživatelé

Velký dík a obdiv! Právě mám 7 dní na to, abych trochu pronikla do Photoshopu, takže vyhledávám, co kde na netu je. Tyto tutorialy jsou ze všech nejlépe zpracované, psané příjemnou formou a s osvěžujícím přístupem, nemluvě o perfektním zpracování grafické stránky.
Fandím a jdu poslechnout ten song :-D

  • #6
  • zino
  • 17. February 2011 | 20:11
  • Skupina: Autoři / Redaktoři

Dobrá práca! A ten song je super! ;-)

  • #5
  • CZifry
  • 17. February 2011 | 19:35
  • Skupina: Registrovaní Uživatelé

tak na tomhle songu a este ten predtim co si hazel na forko od toho samyho autora, se ted nejvic za****. strasna navykovka

  • #4
  • Bartyx
  • 17. February 2011 | 14:57
  • Skupina: Registrovaní Uživatelé

Článek, jakožto i celej seriál fakt super. Díky moc za tyhle články pro věčné začátečníky, jako jsem já.

  • #3
  • Krysa55
  • 17. February 2011 | 14:43
  • Skupina: Registrovaní Uživatelé

pěkná krabicová verze photoshopu... a hezky sepsanej článek...
našel jsem pár věcí na, který jsem doteď nepřišel...
jen tak dál...

///trochu mimo téma chtěl bych se zeptat zda bude pokračovat seriál-> Tvoříme pomocí tabletu... Děkuji

  • #2
  • Peppy
  • 17. February 2011 | 12:58
  • Skupina: Registrovaní Uživatelé

brej song :) :)

  • #1
  • 1pifko
  • 17. February 2011 | 02:16
  • Skupina: Registrovaní Uživatelé

:-D cool sonq

Nahoru

Autoři: Jakub Houdek, Jakub Šimůnek, Petr Široký a příležitostní sebevrazi